Τρίτη 22 Απριλίου 2008

Γιατί, δουλεύουν οι ιδιώτες;


Διαχρονικά ακούω γύρω μου σχόλια για την αποδοτικότητα του Δημόσιου Τομέα. Τα σχόλια είναι συνήθως υποτιμητικά και αφορούν σε κακοδιαχείριση, έλλειψη ενδιαφέροντος, διαφθορά, αναποτελεσματικότητα κ.λπ. κ.λπ. Με λίγα λόγια όλοι καταλήγουν στο ότι «δεν δουλεύει το δημόσιο».

Το πάτωμα στο (σχετικά καινούργιο) σπίτι μου έχει ανοίξει και τα μερμήγκια που κυκλοφορούν μέσα έχουν πλέον ανεμπόδιστη θέα. Το καλοριφέρ μου νομίζει ότι είναι ατμομηχανή και θέλει δύο εξαερώσεις την ημέρα. Η μπαλκονόπορτα του σαλονιού δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν είναι δυνατόν να είμαι μετεμψύχωση του μακαρίτη του Σουγκλάκου… Ξεκινάς να χτίσεις σπίτι, ο πολιτικός μηχανικός σου βγάζει λάθος σχέδια, η ανακάλυψη γίνεται αφού πέσουν τα μπετά όταν αντιλαμβάνεσαι ότι η σήραγγα του ασανσέρ έχει μεταξύ πρώτου και δεύτερου μια μικρή, ανεπαίσθητη γωνία ενός μέτρου.
Ναι. Δεν διαφωνώ. Το δημόσιο δεν δουλεύει. Αλλά όποιος νομίζει ότι δουλεύει ο ιδιωτικός τομέας κάνει μεγάλο λάθος. Και στο επιχείρημα που ακούγεται από τον κόσμο προς τους δημοσίους υπαλλήλους: «Εγώ σε πληρώνω ρε…» έχω να σχολιάσω τα ακόλουθα:

- Μήπως μπορείτε να μου κάνετε μια αύξηση;
- Γιατί, τον ιδιώτη δεν τον πληρώνετε;

Δεν υπάρχουν σχόλια: